bildebank

Woman at sea smiling

Ditt verktøy til lave skuldre


En bildebank kan være en svært nyttig ressurs ved markedsføring, dokumentasjon og andre formål i bedriften. Bildebanken bør være allsidig, slik at du alltid har materiale tilgjengelig når du skal publisere noe. Skal du ut med et nyhetsbrev, en artikkel, en annonse på sosiale medier, el.l. kan det være litt ulikt materiale du trenger.

Vi har samlet våre beste tips til hva en bildebank burde inneholde, slik at du har tilpasset og fleksibelt materiale til en hver bruk:

1: Vis frem dine ansatte

Bildebanken bør inneholde ansiktene til dine kolleger. Enten de ser rett i kamera eller samhandler med andre kolleger, er det fint å fremme ansiktene på de som kundene har kontakt med. I tillegg kan det være smart å samle de ansatte i grupper og vise hvem som jobber sammen. Oppstilte bilder kan også brukes for å fronte teamet utad og gi innholdet variasjon.

2: Illustrer arbeidssituasjoner

Er fint materiale for å vise kunder og samarbeidspartnere hvordan du jobber, og stemningen på kontoret. Disse bildene er supre for å gi andre et innblikk i hvordan dere har det “bak fasaden,” uavhengig om du jobber på kontor, på havet, eller andre steder.

Woman smiling with sheep
Hands holding worms
smiling woman in safety clothing at sea
Two people in motorboat
Two people walking in a farm
Male smiling with grass in the foreground
Bildebank for VAL FoU.
Bildebanken bør være allsidig, slik at du alltid har materiale tilgjengelig når du skal publisere noe.

3: (U)formelle portretter

Bruk de ulike arbeidssituasjonene til å portrettere dine kolleger. Dette er mer oppstilte bilder med blikkontakt, på samme lokasjon. Disse kan brukes til presentasjoner, hjemmeside, ved uttalelser i media m.m. Dette er et fint tillegg selv om du har formelle portretter, slik at du alltid har de tilgjengelig om en ansatt skal frontes.

Woman smiling with a mug in her hands
Portrait of male smiling
Portrait of woman sitting and smiling
Ansatteportretter i miljø for Celero

4: Produkt-/detaljbilder

Dette gjelder mest for deg som selger fysiske varer. Det er fint å ha bilder av produktene for å vise hva du produserer, samt sette stemningen for din merkevare. Fungerer både som enkeltvise bilder eller som krydder sammen med bilder av menneskene. Detaljbilder er flott å ha som krydder-/pausebilder for deg som selger tjenester. Da de gir det lille ekstra til helheten.

Det er supert å gi andre et innblikk i hvordan dere har det “bak fasaden.”
sea ​​urchin

5: Bevegelig bilde

Publiserer du mye i sosiale medier er det veldig smart å ha noen bevegelige bilder å velge i, for å ha variasjon i feeden. Bevegelig bilde er korte filmsnutter hvor en situasjon, en person, et produkt, el.l. har en liten bevegelse. Total lengde er bare noen sekunder, og kan fint loopes i ulik bruk.

Bevegelig bilde for Celero.

Vi har skreddersydd mange bildebanker for ulike bedrifter og bransjer. Trenger du bistand er vi gjerne behjelpelige

Trenger din bedrift en bildebank hjelper LYKT Foto og Film deg med å finne ut hva som passer for dere.

La oss jobbe sammen!

Vi hjelper deg gjerne med å løse dine behov for visuell markedsføring og identitetsbygging.

Ta kontakt - det er helt uforpliktende!

Takk for henvendelsen!
Vi svarer deg så snart vi kan.
Oops! Denne beskjeden kom nok ikke fram til mottakeren.